tisdag 19 oktober 2010

And the winner is ……

jag!
För första gången i mitt liv har jag vunnit en tävling.

I mitten av september annonserades det ut i interntidningen på jobbet att man behövde hjälp med att hitta på namn till utbildningssalarna här på bruket.
Idag heter de bara utbildningssal 1, utbildningssal 2, utbildningssal 3 och så vidare.
Jag tänkte att de kanske skulle kunna få sina namn efter alla de åar som rinner här genom distriktet Maine-et-Loire.
Så jag skrev ett förslag och la det i en urna som placerats utanför matsalen.
Idag fick jag veta att min idé blev den vinnande.
Jag blev förstås själaglad och det känns jättefint att lämna ett litet avtryck nu när min sejour här lider mot sitt slut.
Utbildningssalarna kommer nu att döpas om till:
Aubance, Layon, Sarthe, Maine, Mayenne, Authion, Louet och Oudon.

Prisutdelning på torsdag kl 1500 tillsammans med 5 kollegor som alla kom på delad 2:a plats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar